Festiwal muzyczny “TRZY-CZTE-RY  Konteksty. Kontrasty. Konfrontacje.”

30 maja – 28 czerwca 2017

Studio Koncertowe im. W. Lutosławskiego w Warszawie, ul. Modzelewskiego 59

Bilety: 20 zł

 

Festiwal muzyczny “TRZY-CZTE-RY  Konteksty. Kontrasty. Konfrontacje.” to wyjątkowe wydarzenie w kalendarium kulturalnym Warszawy. Założeniem festiwalu jest konfrontacja widza z nowatorskimi wizjami artystycznymi, często poprzez kontrastowe zestawienie dzieł, które ukazuje ich nowe konteksty.

W 2017 roku między 30 maja a 28 czerwca odbędzie się 11 koncertów. Na scenie Studia Koncertowego im. Witolda Lutosławskiego (ul. Modzelewskiego 59, Warszawa) pojawi się łącznie ponad 100 muzyków, w tym soliści, kameraliści i koncertująca na całym świecie Orkiestra Sinfonia Varsovia oraz AUKSO – Orkiestra Kameralna Miasta Tychy. Po koncertach słuchacze będą mogli wziąć udział w spotkaniach prowadzonych przez muzykologów.

Bilety w cenie 20 zł dostępne na stronie Polskiego Radia (studianagran.com.pl), Bilety24 (polskieradio.bilety24.pl) oraz w kasie na godzinę przed koncertem.

 

Koncert 7.: Projekt Trans-Fuzja

20 czerwca 2017, godz.19:00

Festiwal muzyczny “TRZY-CZTE-RY  Konteksty. Kontrasty. Konfrontacje.” to wyjątkowe wydarzenie w kalendarium kulturalnym Warszawy. Założeniem festiwalu jest konfrontacja widza z nowatorskimi wizjami artystycznymi, często poprzez kontrastowe zestawienie dzieł, które ukazuje ich nowe konteksty.

W 2017 roku między 30 maja a 28 czerwca odbędzie się 11 koncertów. Na scenie Studia Koncertowego im. Witolda Lutosławskiego (ul. Modzelewskiego 59, Warszawa) pojawi się łącznie ponad 100 muzyków, w tym soliści, kameraliści i koncertująca na całym świecie Orkiestra Sinfonia Varsovia oraz AUKSO – Orkiestra Kameralna Miasta Tychy. Po koncertach słuchacze będą mogli wziąć udział w spotkaniach prowadzonych przez muzykologów.

Ideą projektu Trans-Fuzja jest dialog uznanych artystów mających istotnie odmienne podejście do uprawiania muzyki i różne artystyczne koleje losu. Łączy ich pasja poszukiwania nowej ekspresji, poszukiwania nowych wysublimowanych brzmień poprzez niekonwencjonalne użycie najnowszej technologii w połączeniu z tradycyjnym instrumentarium. Kompozytorzy i wykonawcy: Adam Bałdych, Andrzej Bauer, Cezary Duchnowski, Cezary Konrad

 

Koncert 8.: Beethoven, Kotoński, Messiaen i inni

21 czerwca 2017, godz. 19:00

Festiwal muzyczny “TRZY-CZTE-RY  Konteksty. Kontrasty. Konfrontacje.” to wyjątkowe wydarzenie w kalendarium kulturalnym Warszawy. Założeniem festiwalu jest konfrontacja widza z nowatorskimi wizjami artystycznymi, często poprzez kontrastowe zestawienie dzieł, które ukazuje ich nowe konteksty.

W 2017 roku między 30 maja a 28 czerwca odbędzie się 11 koncertów. Na scenie Studia Koncertowego im. Witolda Lutosławskiego (ul. Modzelewskiego 59, Warszawa) pojawi się łącznie ponad 100 muzyków, w tym soliści, kameraliści i koncertująca na całym świecie Orkiestra Sinfonia Varsovia oraz AUKSO – Orkiestra Kameralna Miasta Tychy. Po koncertach słuchacze będą mogli wziąć udział w spotkaniach prowadzonych przez muzykologów.

W świecie kameralistyki obok fortepianu dominują instrumenty smyczkowe, tym razem w programie utwory odchodzące od tego nurtu, m.in. Motu proprio na fagot i fortepian (W. Kotoński), Le merle noir na flet i fortepian (O. Messiaen), Rapsodia na klarnet i fortepian (C. Debussy). Na scenie artyści w składzie Radosław Kurek (fortepian) Grażyna Zbijowska (flet), Arkadiusz Krupa (obój) Krzysztof Zbijowski (klarnet), Igor Szeligowski (waltornia), Artur Kasperek (fagot).

WYKONAWCY:

Radosław Kurek – fortepian

Grażyna Zbijowska – flet

Arkadiusz Krupa – obój

Krzysztof Zbijowski – klarnet

Igor Szeligowski – waltornia

Artur Kasperek – fagot

PROGRAM:

Ludwig van Beethoven – Kwintet Es-dur op. 16

Włodzimierz Kotoński Motu proprio na fagot i fortepian (1992)

Olivier MessiaenLe merle noir na flet i fortepian (1952)

———————-

Robert SchumannTrzy Romanse op. 94 na obój i fortepian

Claude DebussyRapsodia na klarnet i fortepian (1890, 1910)

Francis Poulenc – Sekstet (1932-1939)

 

Koncert 9.: Lilianna Zalesińska i Maciej Grzybowski

22 czerwca 2017, godz. 19:00

Festiwal muzyczny “TRZY-CZTE-RY  Konteksty. Kontrasty. Konfrontacje.” to wyjątkowe wydarzenie w kalendarium kulturalnym Warszawy. Założeniem festiwalu jest konfrontacja widza z nowatorskimi wizjami artystycznymi, często poprzez kontrastowe zestawienie dzieł, które ukazuje ich nowe konteksty.

W 2017 roku między 30 maja a 28 czerwca odbędzie się 11 koncertów. Na scenie Studia Koncertowego im. Witolda Lutosławskiego (ul. Modzelewskiego 59, Warszawa) pojawi się łącznie ponad 100 muzyków, w tym soliści, kameraliści i koncertująca na całym świecie Orkiestra Sinfonia Varsovia oraz AUKSO – Orkiestra Kameralna Miasta Tychy. Po koncertach słuchacze będą mogli wziąć udział w spotkaniach prowadzonych przez muzykologów.

Podczas koncertu usłyszymy wybór pieśni z XIX i pierwszych dekad XX wieku autorstwa m.in. Schuberta, Liszta, Czajkowskiego i Rachmaninowa. Mezzosopranistce Liliannie Zalesińskiej za fortepianem towarzyszyć będzie Maciej Grzybowski.

WYKONAWCY:

Lilianna Zalesińska – mezzosopran

Maciej Grzybowski – fortepian

PROGRAM:

Franz Schubert

Die Götter Griechenlands D 677 (sł. Friedrich von Schiller)

An den Mond op. 57 nr 3 (sł. Ludwig Christoph Heinrich Hölty)

An Sylvia op. 106 nr 4 (sł. William Szekspir; tłumaczenie: Eduard von Bauernfeld)

Rastlose Liebe op. 5 nr 1 (sł. Johann Wolfgang von Goethe)

Im Frühling D 882 (sł. Ernst Schulze)

Ferenc Liszt

Im Rhein, im schönen Strome (1855; sł. Heinrich Heine)

Es muβ ein Wunderbares sein (1852; sł. Oskar von Redwitz)

Der du von dem Himmel bist (1849; sł. Johann Wolfgang von Goethe)

Vergiftet sind meine Lieder (1860; sł. Heinrich Heine)

Die Lorelei (1854-1856; sł. Heinrich Heine)

Ferenc Bartók

Nyolc magyar népdal (Osiem węgierskich pieśni ludowych) Sz. 64, BB 47

——————————-

Piotr Czajkowski

Kaby znała ja… op. 47 nr 1 (sł. Aleksiej Tołstoj)

Siergiej Rachmaninow

My otdochniom op. 26 nr 3 (sł. Anton Czechow)

Wsio otniał u mienia op. 26 nr 2 (sł. Fiodor Tiutczew)

Nocz pieczalna op. 26 nr 12 (sł. Iwan Bunin)

Gustav Mahler

Rückert-Lieder (1901-1902; sł. Friedrich Rückert)

 

 

Koncert 10.: Koncert kompozytorski Jacka Grudnia

27 czerwca 2017, godz.19:00

Festiwal muzyczny “TRZY-CZTE-RY  Konteksty. Kontrasty. Konfrontacje.” to wyjątkowe wydarzenie w kalendarium kulturalnym Warszawy. Założeniem festiwalu jest konfrontacja widza z nowatorskimi wizjami artystycznymi, często poprzez kontrastowe zestawienie dzieł, które ukazuje ich nowe konteksty.

W 2017 roku między 30 maja a 28 czerwca odbędzie się 11 koncertów. Na scenie Studia Koncertowego im. Witolda Lutosławskiego (ul. Modzelewskiego 59, Warszawa) pojawi się łącznie ponad 100 muzyków, w tym soliści, kameraliści i koncertująca na całym świecie Orkiestra Sinfonia Varsovia oraz AUKSO – Orkiestra Kameralna Miasta Tychy. Po koncertach słuchacze będą mogli wziąć udział w spotkaniach prowadzonych przez muzykologów.

Koncert jest niezwykłym zestawieniem kompozycji Jacka Grudnia związanego ze Studiem Eksperymentalnym Polskiego Radia, m.in.: Nonstrom na klarnet, puzon, wiolonczelę i fortepian oraz Piosenka na klarnet, puzon, wiolonczelę, fortepian i taśmę a także Interludium na fortepian. Obok tych kompozycji usłyszymy również Ptaki Kotońskiego i Preludium cis-moll op. 45 Chopina. Na scenie pojawią się: Joanna Wicherek (fortepian), Karol Marianowski (wiolonczela), Piotr Ptak (klarnet), Tomasz Światczyński (puzon), Dobrosława Siudmak-Nur (skrzypce).

WYKONAWCY:

Joanna Wicherek – fortepian

Karol Marianowski – wiolonczela

Piotr Ptak – klarnet

Tomasz Światczyński – puzon

Dobrosława Siudmak-Nur – skrzypce

PROGRAM:

Fryderyk Chopin – Preludium cis-moll op. 45

Jacek GrudzieńWiatr od morza (1994)

Jacek Grudzień Pavana (1994)

W. Kotoński Ptaki (1988)

Jacek GrudzieńInterludium (1986)

Jacek Grudzień Nonstrom (1996)

Jacek Grudzień Piosenka (2005)

Jacek GrudzieńPostludium (1998)

Jacek Grudzień Ad Naan (2002)

 

Koncert 11.: Dorota Anderszewska, AUKSO – Orkiestra Kameralna Miasta Tychy i Marek Moś

28 czerwca 2017, godz.19:00

Festiwal muzyczny “TRZY-CZTE-RY  Konteksty. Kontrasty. Konfrontacje.” to wyjątkowe wydarzenie w kalendarium kulturalnym Warszawy. Założeniem festiwalu jest konfrontacja widza z nowatorskimi wizjami artystycznymi, często poprzez kontrastowe zestawienie dzieł, które ukazuje ich nowe konteksty.

W 2017 roku między 30 maja a 28 czerwca odbędzie się 11 koncertów. Na scenie Studia Koncertowego im. Witolda Lutosławskiego (ul. Modzelewskiego 59, Warszawa) pojawi się łącznie ponad 100 muzyków, w tym soliści, kameraliści i koncertująca na całym świecie Orkiestra Sinfonia Varsovia oraz AUKSO – Orkiestra Kameralna Miasta Tychy. Po koncertach słuchacze będą mogli wziąć udział w spotkaniach prowadzonych przez muzykologów.

Koncert będący zwieńczeniem Festiwalu, uświetnią swoją obecnością AUKSO – Orkiestra Kameralna Miasta Tychy pod batutą Marka Mosia oraz Dorota Anderszewska, którą usłyszymy w Particie Lutosławskiego. W programie również: Metamorfozy Straussa, Verklärte Nacht op. 4 Shoenberga i “Verklärte Nacht” op. 4 i Adagio i Fuga c-moll KV 546 Mozarta.

WYKONAWCY:

Dorota Anderszewska – skrzypce

AUKSO – Orkiestra Kameralna Miasta Tychy

Marek Moś – dyrygent

PROGRAM:

R. Strauss – “Metamorfozy” (1945)

W. Lutosławski – “Partita” (1988)

——————–

A. Schoenberg – “Verklärte Nacht” op. 4

W. A. Mozart – Adagio i Fuga c-moll KV 546

 

 

SPEKTRUM